reklama

Pozadie vzniku dokumentárneho filmu: Prebudený – Štefánikove vlny 21.storočia, 2 Časť

Čítajte o pozadí vzniku a odhalenia súvislostí o nezávislom dokumentárnom filme slovensko tahitskej koprodukcie v nasledujúcej sérii článkov. Fb page filmu: Prebudený - Štefánikove vlny 21. storočia

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

2.Časť, Na ceste Sebarealizácie

 Zobúdzam sa na pocit chladu. Som rozospatý a zamotaný až po uši v spacáku, bivakujeme pod kameňom, obkolesení majestátnymi skalnatými vrcholmi Vysokých Tatier. Na tvári môjho starého otca popísanej dobrodružnými cestami okolo celého sveta vidím úsmev, ktorý prezrádza šťastie a pocit slobody. Všetko dôležité sa deje práve Tu a Teraz, v prítomnosti, v jedinej realite… bez slov si spoločne pripravujeme čaj.

Hory sú naši ochrancovia, strážcami času…

Čistý vzduch, ktorý telu dáva iskru života.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvé slnečné lúče zafarbujú vysoko týčiace sa končiare.

A to Božské ticho…

Vtedy počuť, ako sa ti prihovára vietor, počuješ tlkot svojho srdca.

Úžasný stav, kedy pociťuješ (preciťuješ) samotné bytie,

Život sám - Dar.

Všetko sa odohráva práve tu a teraz, v prítomnosti.

Otázka znie…Prečo tak často ignorujume bytie, život samotný?

Mike Satori spomína… Na začiatku…

Od mladého (pred-tínedžerského) veku som pociťoval, že sa chcem vyjadriť nejakou tvorivou - umeleckou aktivitou...Záujem o tvorbu vizuálneho umenia bol neutišujúcim hlasom …

 Na úplnom začiatku ma uchvátila fotografia, keďže som mal možnosť sa dostať k fotoaparátu vďaka môjmu starému otcovi, ktorý sa ako cestovateľ a spisovateľ prirodzene venoval cestopisnej fotografii. Prvé fotografie, ktoré som vytváral boli, pochopiteľne, analógové - čierno biele. Fotografia si vyžadovala teda oveľa viac koncentrácie a precítenia samotného momentu, keďže film mal limitujúci počet obrázkov, a ďalším faktorom bolo, že bol drahý - nefotografovalo sa ako dnes, v dobe digitálnej technológie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vycestoval som do zahraničia, aby som si mohol dovoliť kúpiť prvú kameru, pretože moji rodičia vtedy nemali dostatok financií na to, aby môj koníček podporili. Postupne, k naozajstným začiatkom video tvorby, som sa dostal okolo osemnásteho roka života. Na začiatku som tvoril rôzne krátke videá, hudobné video-klipy, ktoré som tvoril pre známych a kamarátov.

Neskôr som sa prepracoval k tvorbe krátkych filmov. Zaujalo ma tvoriť jedno minútové filmy, pretože som v nich videl zmysel a silu výpovede (môžete v nich za krátky čas vyjadriť niečo zmysluplné a fantastické).

Niektoré z nich dokonca uspeli a boli ohodnotené aj na medzinárodných festivaloch v Bratislave, Prahe, Londýne či Vancouveri.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako nezávislý umelec som žil viac na okraji spoločnosti …

Postupne, ako prichádzali prvé úspechy, som pochopil, že si chcem zarobiť na živobytie tým, čo ma baví a napĺňa, a tak som založil firmu na výrobu audiovizuálnych diel. Bol som si vedomý, že najmä v takomto druhu biznisu budú dôležité kontakty… Začiatky ma stáli veľa energie, pretože ľudia z môjho blízkeho okolia neboli zo sféry video tvorby či filmu. Prežiť v systéme umeleckou video tvorbou znamenalo, že samotné umenie muselo ísť do pozadia. Dôležitejšie bolo vyhovieť klientovi a jeho predstavám o finálnom diele, ktoré často krát nemalo naozaj s umením nič spoločné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zmena: 

Volanie dobrodružstva, spoznávanie nepoznaného a vedomé spájanie sa s Matkou prírodou.

Od útleho detstva som veľa času trávil na “kopaniciach”, kde moji starí rodičia kúpili chalupu (neďaleko rodiska M.R.Štefánika), a tak som veľa času trávil obklopený prírodou.

 Môj starý otec, František Kele (významný slovenský cestovateľ a spisovateľ, ktorý svojimi cestami a literárnou tvorbou oslovil mnoho mladých ľudí) ma, samozrejme, inšpiroval práve svojím cestovateľským a dobrodružným duchom.

Jeho neskutočne - skutočné príbehy z ciest, rozprávanie o rôznych vzdialených kultúrach mi vždy prišlo veľmi inšpirujúce a lákavé.

V hĺbke srdca som túžil aspoň raz zažiť veľkú cestu do neznáma…

Premena 

Tvoriť niečo iné ako doteraz … tvoriť zo srdca a z lásky k našej Matke Zemi. Chcelo to odvahu povedať „Nie“ tomu, čo som poznal a tvoril dovtedy, a vydať sa cestou nepoznaného, cestou nekomfortu … Vo vnútri som cítil, že nechcem byť “naviazaný” - pripútaný tým, čo prezentuje systém, že to, alebo ono by malo byť správne. Prichádza silné volanie intuície a cesta za poznaním …

Možnosť vytvoriť film - Prebudený, znamenalo pre mňa “vytrhnúť” sa zo všetkého poznaného a vydať sa na cestu nepoznaného-dobrodružstva, na cestu nekomfortu, na cestu po ktorej som vnútorne túžil ísť a cítil som, že je čas, že som pripravený.

Film Prebudený (a jeho ucelená filmová časť Štefánikove vlny 21.storočia) sa stal teda reálnou výzvou....

Avšak koľko takáto cesta a filmová produkcia bude stáť ? A KTO to celé podporí ?!

Boom. Vitaj v realite!

Tento príbeh bude pokračovať ďalej, prosím, venujte pozornosť ďalšiemu blogu a dozviete sa viac. 

★ Sledujte tiež FB page k filmu: https://www.facebook.com/theawokenfilm/ (čoskoro bude publikovaný video trailer k filmu )

FB stránka Mike Satori-ho : “ Discover the World Around and Within You “ kde nájdete rôzne video a foto príbehy z ciest po svete . 

Michal Vasilko Kele

Michal Vasilko Kele

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Život je priorita. A život je ako hra. Akú hru si vyberieš takú budeš hrať." Michal je známy na Slovensku a tiež v zahraničí ako video tvorca a fotograf. Tvorí umelecké, reportážne dokumenty, komerčné projekty a umelecké -inšpiratívné videá. Je vášnivým cestovateľom a inšpirátorom na ceste k vedomému spôsobu života - k hlbšiemu porozumeniu duchovnej podstaty človeka, poukazujúc na dôležitosť prírody a kozmu v našich životoch. Posledné roky cestoval a natáčal rôzne video projekty. Venoval sa ekologickému a samo-udržateľnému spôsobu života. Jeho zdielanie v online priestore nájdete v linkoch nižšie. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu